homeAbout meExhibitionsPaintingProduction DesignContactLogin

Exhibitions:

LODZKIE TOWARZYSTWO FOTOGRAFICZNE - 2010

AUSTRIA - MUSEUM HARTBERG - 2009

KRAKOW - GALERIA KRYPTA U PIJARÓW 2009

LODZ - AKADEMIA SZTUK PIEKNYCH 2009

LODZ - GALERIA MANHATTAN 2008

VIENNA - 2007 / 2008

GDYNIA - MUSEUM MIASTA GDYNI

PLOCK - GALERIA SZTUKI

RZESZOW - BWA

VIENNA 2007

LODZ - GALERIA MANHATTAN 2003

::

home


Galeria Katolickiego Centrum Kultury " KRYPTA U PIJARÓW'
Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie
Płocka Galeria Sztuki

mają zaszczyt zaprosić na

Mini Digital
Wystawa Laureatów i Uczestników
I Biennale Miniatury Cyfrowej Płock 2007

Lista autorów prezentowanych w „Krypcie u Pijarów” 15-26 września 2009

Romaniuk Adam; Pamuła Jan; Kiwerski Krzysztof; Węgrzyn Waldemar; Duzel-Bilińska Alicja, Biliński Grzegorz; Nadrowski Wiesław; Mazuś Jerzy; Piasecka Joanna; Kroczek-Wasińska Katarzyna; Sitko Agnieszka; Dański A.Mariusz; Jabłońska-Bujnowska Edyta; Haska Hanna; Pobiedziński Miłosz; Pyka Agnieszka; Sosnowska-Bałdyga Barbara; Delekta Eugeniusz; Eichelkraut-Galimska Natasza; Jończyk Julian; Kaliński Witold; Kipka Tomasz; Krzych Krzysztof; Łukaszczyk Tomasz;Marchewka-Czech Monika; Marszałek Waldemar; Pietruczuk Jerzy;Tofil Jacek;Walicki Stanisław; Złotnicka Eulalia; Basaj Andrzej; Jatkiewicz Krystyna

Wernisaż we wtorek 15 września 2009 o godz. 16 przy ul. Pijarskiej 2 w Krakowie*

Wystawa czynna do 26 września 2009 , od wtorku do soboty; w godz. 13-17

I Ogólnopolskie Biennale Miniatury Cyfrowej to pokłosie warsztatów Cyfrowej Obróbki Obrazu i szeregu przemyśleń uczestników z Polski biorących w nich udział już prawie od 10 lat. Konsekwencją tych działań było właśnie I Biennale, którego inauguracja odbyła się jesienią 2007 roku. Na wystawie zaprezentowano prace oparte na zapisie 0-1 oraz pikslu jako module, narzucającym format 10 x10cm. Jedną z odmian współczesnej miniatury po raz pierwszy prezentowaną w Polsce jest miniatura cyfrowa. Gatunek całkiem nowy, powołany do życia w okresie dość trudnym, bo w erze mody na ogromne wręcz monumentalne prace graficzne liczone w metrach. Zadaje sobie pytanie dlaczego taka skala, skąd to umiłowanie dla wielkości? Czy rzeczywiście mamy aż tak wiele reprezentacyjnych miejsc do ich eksponowania i co najważniejsze czy taka forma służy zbieraczom i kolekcjonerom, którzy w zaciszu swoich mieszkań kontemplują dzieła sztuki? Co z kameralnością grafiki? Może tu należy szukać powodów jej niewystarczającego zainteresowania? Być może w całej tej gigantomanii, zagubiliśmy wiele istotnych kwestii i co najważniejsze zatraciliśmy widza, odbiorcę po prostu zwykłego człowieka, któremu niezwykle ciężko zbierać ogromne „billboardy”, których oglądanie w normalnych warunkach lub gromadzenie w tekach bywa trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Alternatywą tego jest mała grafika warsztatowa i tu następny temat do dyskusji. Być może ktoś mi zarzuci, że warsztatowa to tradycyjna i tu będę polemizował. Musimy pamiętać, że zmienił się warsztat pracy artysty, pojawiło się nowe narzędzie - komputer, tak samo istotny w procesie kreacji jak skrobak, chwiejak czy rylec i tak samo jak one bezduszny i nie użyteczny do momentu wykorzystania go przez artystę w akcie twórczym. Jestem wdzięczny uczestnikom I Biennale za udział w wystawie, a w szczególności laureatom za wniesienie nowych wartości i rozwiązań w polskiej sztuce cyfrowej. Autorzy pokazali różnorodne rozwiązania tematyczne, materiałowe i koncepcyjne. Wprowadzili nową jakość.

Dziękuje wszystkim osobom i instytucjom, dzięki którym I Ogólnopolskie Biennale mogło zaistnieć.
Kurator I OBMC Jerzy Mazuś

„Od lat zajmuję się grafiką cyfrową i tym bardziej jestem zaskoczony zarówno plonem tego konkursu, jak i ilością nadesłanych prac. Mamy tu wiele różnorodnych wypowiedzi, w których często występujący prosty ślad, wskazuje na „wsłuchiwanie się” w prawdę, jaką niesie ślad graficzny, niezbędny do zbudowania pełnego przekazu artystycznego. Różnorodność postaw artystycznych zaprezentowanych w konkursie miniatury cyfrowej, świadczy o wielości obszarów poszukiwań i zgłębianiu licznych zjawisk. Mały format w żadnym stopniu nie ogranicza wypowiedzi, a sądzę, że artysta przystępując do zadania, uświadamia sobie, że o sprawach znaczących można mówić również szeptem. Podsumowując, mogę powiedzieć, iż poziom nadesłanych prac dobitnie świadczy o tym, że polska grafika na dobre zaanektowała warsztat cyfrowy do wyznaczonych przez siebie celów artystycznych.” prof. Adam Romaniuk ,Prorektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Przewodniczący Jury I OBMC

» http://kultura.wp.pl/title,Mini-Digital,wid,11472642,wydarzenie.html?ticaid=18ea5